Philips 37 PFL 8605 H/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 37 PFL 8605 H/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

berend jan draaijer 05-06-2012
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

vorige week kreeg ik van Philips de vraag om mijn beoordeling voor deze tv te geven zodat zij deze konden plaatsen om de consument makkelijker te maken bij hun keuze. Gezien ik al veel problemen gehad heb had ik deze bij Philips kenbaar gemaakt, waarop ik de reactie kreeg dat mijn review geweigerd werd om te plaatsen, ik heb philips toen kenbaar gemaakt dat ik dit review hier zou plaatsen. hier de problemen omschreven. 1ste het bleek dat de beeldscherm een vetlaag aan de binnenzijde zat, volgens de monteur die deze gereinigd heeft is dit een veelkomend probleem bij dit toestel - bij montage is er gewerkt met vervuilde banden bij een eindcontrole van deze tv had dit nooit uit de fabriek mogen komen. 2de na een maand werkte de beeldcorrectie niet meer, wederom bevestigde de monteur dat dit een kinderziekte was van deze philips. 3de na 1 jaar wou de tv niet meer opstarten waarbij de monteur binnen kwam met een printplaat, hij vertelde dat dit euvel bekend was bij Philips - zie ook reviews van andere gebruikers, voor mij geen Philips meer.

oldy 09-03-2012
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Hebben het toestel nu zo'n dikke drie maanden in bezit, beeld is geweldig, geluid voor een flatscreen tv best goed te noemen, het enigste wat er soms hapert is, dat hij wel eens opnieuw opgestart moet worden, omdat hij dan "hangt" en niet meer op alles reageert, na het opnieuwe opstarten is alle weer Ok !

Knikei 28-02-2012
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Prima televisie, met een zeer goed beeld (HD). Heb hem nu een aantal maanden en heb nog geen beter beeld gezien. Geluid is voor een platte tv ook behoorlijk en is vrij eenvoudig te bedienen. Net tv werkt ook super en met dongel van philips is dit draadloos.
Al met al zeer tevreden met deze mooie televisie!

Canyonred 09-12-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Qua beeld altijd nog een super TV vergeleken met de concurentie. Mijn moeder heeft een 9000 serie TV van de vorige generatie en de geluidskwaliteit is daar beter van, maar de beeldkwaliteit (kleur&contrast&beeldsnelheid niet). Net TV en Internet werkt gewoon hoor, een kwestie van instellen en je thuisnetwerk. Mijn exemplaar is inderdaad een keer terug geweest voor een nieuwe glasplaat, ivm strepen achter het glas. Nu is dat zo goed als weg, maar eigenlijk is dat het enige minpunt aan de TV. Met een betere eindcontrole van Philips hoeft dat niet te gebeuren. Ook geef ik de voorkeur aan de afstands bediening van de 9000 serie. Maar leg een blu ray in de speler en je weet precies waarom je deze TV hebt gekocht... Hij werkt overigens probleemloos met een Ziggo HD, zonder separate decoder. Voor optimale beeldkwaliteit moeten bij dit soort TV's de kabels en evt antenne versterkers wel van (zeer) goede kwaliteit zijn.

Oldy 20-11-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Na thuis komst de tv geinstalleerd, kreeg toen Nederland 3 niet in Hd, wel analoog.
Voor de rest alle zenders perfect beeld,met mooie natuurlijke kleuren.
Navraag bij de winkelier gedaan, deze legt het bij Ziggo neer, aan de tv zou niets zijn, komt volgens hem veel voor dat klanten Nederland 3 niet in Hd ontvangen, dus die zender dan maar analoog kijken.
Later veranderd Ziggo de zenders, ik laat daarop de tv de zenders opnieuw zoeken.
Wat blijkt Nederland 3 en RTL 4 niet meer in Hd.
Na vraag gedaan bij de buren, zij hebben het zelfde probleem........Laat de tv de ontvangst testen, tv geeft aan dat de ontvangst sterkte en kwaliteit te laag is.
Ik ga bij een andere winkelier vragen, deze adviseert om een nieuwe kabel te kopen van hoge kwaliteit (38,95) mocht het niet helpen kon ik hem binnen 14 dagen terug brengen en dan misschien een verstelbare antenneversterker proberen.
Maar de versterker was niet meer nodig, dank zij de nieuwe kabel hebben we nu alle zenders in Hd !
Zijn nu best tevreden met de aankoop, het zappen gaat niet zo snel als met de oude tv, maar nu zapp ik minder en daar is mijn vrouw weer blij mee !

roelleman 12-10-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Prachtige tv met een subliem beeld en bedieningsgemak wat een enorm mooi stuk techniek . Misschien kan in de toekomst wat aan het geluid worden gedaan anders moet je voor muziek uitzendendingen een cinema geluidsbalk extra kopen . verder top

A.Herijgers 22-09-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Ben nog steeds niet tevreden over de beeldkwaliteit.
Nog steeds bv bleke gezichten bv bij journaals.De ene zender is beter dan de andere.Ook het geluid is niet bij alle zenders hetzelfde,je blijf aan he stellen.
Al vele instellingen geprobeerd,kom er niet uit.Al 2 keer contact met de helpdesk gehad en evenzoveel keer een up-date gedaan,maar helaas.misschien een keer een monteur naar laten kijken.

dametje1981 13-11-2011

ook wij hebben dit probleem gehad. OOk de ondertiteling was minder wit dan normaal. Hij hield bij ons bij digitaal kijken de in het menu de digitale ontvanger ook niet vast. Wij hebben met Philips contact opgenomen en wat de kleuren betreft, bleek dat de printplaat niet goed was.

Nes82 18-09-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Ik ben erg blij met deze tv. Beeldkwaliteit is enorm verbeterd bij mij thuis. Het is gewoon leuk om tv te kijken. Alles doet het, het is gemakkelijk om door de instellingen heen te gaan en dingen te veranderen. Ik zou het iedereen aanraden.

Echter één klein probleempje, maar dat had meer te maken met de levering van Redcoon dan met de tv zelf. Zij hadden mijn tv bij iemand anders afgeleverd. Gelukkig was dit een eerlijke persoon die het vermoeden had dat ik de bestelling had gemaakt. Deze persoon kwam het netjes aan me vragen en gaf mijn tv terug. Als ik iemand anders had getroffen dan had ik nu geld betaald voor een tv maar nooit van kunnen genieten.

Hainie01 16-08-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Het is een zeer mooie tv, vooral de glasplaat die ervoor zit is perfect. Het is alleen jammer dat er een aantal functies niet meer werken, de tv kan sinds april al niet meer kan inloggen op philips netserver. Door dit probleem'heb je geen progammagids meer en diverse andere functies werken dan ook niet meer(net tv e.d.). Ik heb al meerdere malen gebeld met Philips en ze zeggen dat er aan gewerkt wordt. Duurt ondertussen wel heel lang.Jammer dat dit model nog gewoon wordt verkocht, terwijl net-tv e.d. het helemaal niet doen. Maar beeld en geluid is zeer goed, maar een oplossing geven is een dikke 0, een heel team software ontwikkelaars kan geen oudere versie doorsturen waarop de tv wel draait!!!

Oldy 28-12-2011

Er is nu een update beschikbaar bij Philips ik heb hem zelf net geinstalleerd.
je moet dit bestand ; 000.140.045.000 downloaden op deze link

downloaden op je pc/laptop, daar na het bestand uitpakken en het bestand ; autorun.upg op een lege usb stick zetten.
Deze usb stick in je spelende tv steken de rest wijst zich vanzelf.

En NetTV werkt weer !

nielsmarchal 04-08-2011

update 04-08-2011
Tv nr 2 kreeg ook 'reboot' probleem, bleef ook in loop hangen. aangegeven bij BCC alkmaar, reperatietracject ingegaan. Monteur is langsgeweest. Nieuw moederbord geplaatst. TV heeft wel 1 dag goed gewerkt, nu het probleem dat de beelden door elkaar lopen. Oude beelden blijven 'hangen' door de nieuwe beelden heen. BCC net gebeld en aangegeven dat ik er wel klaar mee ben en dat ik voornemens ben de tv in de doos terug te brengen. Dit kon niet, elke tv moet 3x ter reperatie aangeboden worden voordat men evt een vervangend toestel kan plaatsen. Aangegeven dat enig coulance na 2 tv's en 8 maanden gedoe nu het toch op z'n minst keurig zou zijn om een andere tv uit te zoeken. Philips heeft mij nog weinig plezier gebracht. Jammer! want het is wel een heel mooi beeld, als hij het doet.

BCC alkmaar mag name genoemd worden om z'n service en adequaat handelen, mr heeft mij net terug gebeld en gezegd dat ik morgen de tv mag omruilen voor een andere van dit model en evt zelfs een helemaal andere tv. Dank aan BCC alkmaar voor dit begrip!

polpol33 24-06-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Voordelen
Mooie vormgeving
Glazen plaat voor het scherm zodat kinderhandjes geen kwaad kunnen.
Goede beeldkwaliteit als de aanvoer, bv BlueRay, goed is.
Nadelen
Ongelofelijk traag+ zappen duurt een eeuwigheid, het home menu opvragen en functies uitvoeren duurt veel te lang.
Mooie afstandbediening maar totaal onhandig. Wil je van DVD naar TV of andere input dan kan dat alleen via het trage menu. Heel hinderlijk.
Net TV is handig, maar duurt een paar minuten voordat het opgestart is...

rakkerhond 07-08-2012

als je een update uitvoert, heb je hetzelfde als bij mij zeer snel net tv

M.Manders68 20-05-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Perfecte LCD, geen problemen als je zorgt voor de nieuwste update, kabel antenne rechtstreeks naar LCD en van goede kwaliteit, dan krijg je ook geen problemen. Ook module werkt heel goed en zorgt digitaal voor een mooi beeld

Eric S. 12-04-2011

---------Update review, 12-4-2011---------
Gisteren bij de BCC de kapotte TV neergezet en men kon aan mijn houding wel zien dat ik het helemaal zat was. BCC Apeldoorn was zo sportief om direct een nieuwe te halen. Service is OK!
De nieuwe TV lijkt het goed te doen, maar mijn vertrouwen in deze TV is wel weg. Zeker als ik de andere revieuws lees over de witte waas die soms na maanden nog kan optreden. Ik denk dat ik toch maar ga voor de verlengde garantie die BCC levert: 7 jaar. Maar dat kost me dan wel meer geld; iets waar ik normaal niet om gevraagd zou hebben.
Anyway, wel genieten van een prachtig beeld.. zo lang het duurt.
Vanwege de storingen het aspect "duurzaamheid" naar beneden bijgesteld.

---------1e review, 10-4-2011----------
Dit is voor mij een zeer slechte koop. Philips had een actie, waarbij je de streepjescode op de doos naar Philips moest sturen en je dan 100 euro terug krijgt.
Echter, geeft de TV dan storingen, dan krijg je geen nieuwe van de BCC maar moet je wachten op een Philips monteur. Dit duurt weken!
Bij ons geeft de TV elke minuut een bliksemflits, door vooral de linker helft van het beeld. Twee weken geleden gemeld en nog geen monteur.
Vandaag bleef de TV in een loop, waarbij hij elke 3 seconden uit en aan ging. NIETS meer mee te beginnen.
Ik ga hem morgen afleveren bij de BCC en dan mogen ze hem houden. BALEN!!!
Overigens komt de ontevredenheid niet goed naar voren in het onhandige scoremodel. Waarom staat hier niet het aspect "probleemloos functioneren" bij???

zuma 07-01-2012

Als BCC 7 jaar garantie op die bak wil geven met bijkopen dan is de levensduur ook zeker 7 jaar. mocht binnen die tijd je TV zonder die garantie alsnog kapot gaan heb je gewoon recht op kosteloos herstel. lees uw rechten maar eens op www.consuwijzer.nl en zoek daar maar eens op de term ondeugdelijk product. uiteraard kan het bijkopen van garantie juridisch gehannes vermijden maar in principe is garantie bijkopen klinkklare onzin.

Rob v. Leusden 13-03-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Zeer mooi toestel,mooie vormgeving.Ook het beeld,kleur en geluid bevallen mij 100%,dolby Surround systeem er op aan gesloten,dan is het net of je zelf meespeelt in de film.Ik heb mijn Samsung 6710 van 6 mnd.oud gelukkig goed kennen verkopen ik werd niet goed van dat apparaat,ben blij dat ik naar Philips 37PFL 8605H ben over gestapt.

B. van Broekhoven 09-03-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Mooie tv met kraakhelder beeld. mooie vormgeving. Ben hier zeker tevreden mee. Levering verliep goed en snel via Redcoon Tilburg. Werd naar drie dagen geleverd op mijn huisadres. Ben al met al tevreden met het apparaat en de service.

Bas48 25-02-2011
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Na veel bekijken heel bewust gekozen voor deze Philips.
Wij vonden het beeld het mooist van deze Philips, dan blijft de Samsung toch wat achter (Sony in mindere mate).
Wat voor ons ook mede van belang was, is het geluid. Dit was bij zowel Samsung als Sony erg blikkerig.
Ook de Philips heeft geen zware bas, maar stak er met kop en schouders boven uit.
Wat ook wel leuk is, is dat je kunt googlen met je TV.
Het invoeren gaat ietwat lastig met de AB, maar als je snel kunt sms'en moet ook dit geen probleem opleveren.
Ambilight was voor ons geen must, echter nu we het wel hebben ben ik positief verrast met de extra sfeer die het geeft bij het kijken naar een film.
Daarnaast vindt ik de scherpte van deze TV zeer goed.

Al met al tot nu toe zeer tevreden over deze aanschaf.

kinguav 27-12-2010

Alles is zowat genoemd:
design
HD beeld
Aansluitmogelijkheden
Instelmogelijkheden
Ambilight (die kan ook af dus is het een +)
Glasplaat zorgt voor spiegeling overdag
Mogelijke stof achter glasplaat (zelf geen last van)
Neutraal: (persoonlijke voorkeuren kunnen niet gelden)
afstandbediening is net even anders, de een noemt deze onhandig de ander juist innovatief.
Beeld, het is een HD TV dus beoordeel de TV dan ook op HD beeld, als je analoog hebt lekker een andere kopen, deze alleen voor een hd aansluiting en/of digitaal.
Geluid: dat is niet slecht, voor een platte tv zelfs goed maar een simppele Blu Ray cinema set geeft je tv wel weer wat extra's.
Kleur: Dit is in te stellen, de waardes vallen in het niet ivm de laatste Panasonic Plasma's maar ook dit is pesoonlijk.
Nettv: leuke applications. TV is nog niet helemaal klaar voor persoonlijk internet surfen maar de apps die er op zitten werken goed.
Duurzaamheid:
Stof achter scherm nog geen last van gehad maar wordt hier veel besproken
Alternatieven:
Panasonic laatste plasma serie (VT)
Sony NX serie

ZBob 23-12-2010

Een goede TV maar;
- De afstandbediening voelt aan als een stuk zeep. Moeilijk met één hand te gebruiken. Ook zitten er te weinig knoppen op, en de knoppen zitten op een onhandige plek. Dus universele afstandbediening kopen.
- NetTV is een ergernis. Verbinding maken met de server gaat vaak langzaam en soms helemaal niet. Naar boven lopen, Windows-computer aanzetten en E-mail lezen gaat soms even snel en lukt altijd.
Regelmatig moet ik mijn inloggegevens voor de E-mail opnieuw invoeren.
- De "authentication" van de CAM module is een heel proces van knipperende beelden, elke keer opnieuw als ik de TV aanzet vanuit standby. Waarom kan dit niet op de achtergrond?
- De voet is goed te gebruiken als muurbeugel. Als de TV evenwijdig aan de muur gedraaid staat, bedraagt de afstand 15cm van voorkant TV tot de muur.

majou1975 15-12-2010

-------Update review, 15-12-2010---------
De monteur is inderdaad langsgeweest. Begreep van hem dat de olielaag komt doordat de machines die de tv maken, worden ingespoten met een spray om ze "soepel" te houden. De monteur zei dat bijna alle modellen 8605 hier last van hebben. Helaas had de monteur het scherm nog niet goed schoongemaakt en moest hij weer terugkomen. Gisteren heeft hij dit nogmaals gedaan en het resultaat mag er zijn. Wat een mooie televisie.
Ook heb ik wat last gehad van dat beeld en geluid niet synchroon liepen. Nadat ik mijn Dect telefoon (stoorzender!!!) ergens anders had weggezet en mijn expediabox (KPN) voor draadloos netwerk op een grotere afstand heb geplaatst heb ik er geen last meer van. Dect en Wifi kunnen op korte afstand toch stoorzenders zijn.
Al met al ben ik nu tevreden.

--------1e review, 29-11-2010---------
Deze televisie is in woord: geweldig. Wat een scherp beeld en ook het geluid is voor zo'n platte televisie onvoorstelbaar goed.
Af en toe heb je het gevoel zelf in de studio te zitten. Zo echt is het beeld. De instellingen zijn zeer gemakkelijk aan te passen naar je eigen voorkeur. Ja, helaas moet je voor teletekst 2 keer drukken, maar dat went snel. Je moet het even door hebben.
Helaas heb ik ook een soort olielaag op de glasplaat (binnenzijde) waar genomen. Nadat mijn leverancier al een toestel heeft omgeruild (na 1 dag) heb ik nu zelf contact gezoch met philips (3 dagen in bezit). Met een televisie uit deze prijsklasse mag dit nl. niet gebeuren. Er komt nu een monteur de glasplaat schoonmaken. Ben benieuwd. Als dat gebeurt is de televisie op echt alle fronten, grandioos.

RiEn1971 08-01-2012

Betreft het hier een glasplaat of is dit plexiglas? Wat me verbaast is dat de reiniging ter plaatse is uitgevoerd. In ons geval werd TV opgehaald door Philips. TV moest is een stofvrije cleanroom worden gedemonteerd, schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. Hebben TV inmiddels terug, echter nu met plexiglasplaat, daar ik ervan overtuigd was (maar geen bewijs) dat dit voorheen echt glas was. Graag reactie.

robbie31 14-12-2010
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Dit toestel aangekocht en van den beginnen niks anders dan miserie mee gehad tot vandaag.na de opmerking van de witte waas achter de glasplaat waar vele mensen last van hebben ,hebben ze het toestel opgehaald voor reiniging dit was tamelijk goed enkel nu had ik een probleem met trillend beeld dat soms opkwam aan de linkerzijde van het beeldscherm.Ik ging een nieuw toestel krijgen hiervoor ,maar na 3 nieuwe toestellen waar telkens de witte waas dan weer op aanwezig was heb ik van miserie toestemming gegeven om dit laatste toestel ook te laten reinigen.Nu dit gebeurd is en ook dit aanvaardbaar gebeurd is heb ik weer problemen dat het geluid soms paar seconden wegvalt.Wil bij deze ook vragen of hier nog mensen zijn met dit probleem??200% spijt van mijn aankoop ,zou het toestel zeker niet aanraden !

RiEn1971 08-01-2012

Betreft het hier een echte glasplaat of is dit plexiglas? Wat me verbaast is dat de reiniging ter plaatse is uitgevoerd. In ons geval werd TV opgehaald door Philips. TV moest is een stofvrije cleanroom worden gedemonteerd, schoongemaakt en opnieuw gemonteerd. Hebben TV inmiddels terug, echter nu met plexiglasplaat, daar ik ervan overtuigd was (maar geen bewijs) dat dit voorheen echt glas was. Graag reactie.
Met geluid heb ik vooralsnog geen problemen.

henrisch2008 12-12-2010
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Mooie strakke TV, mooie smalle rand rond het beeldscherm.

Wat ik tot nu toe nog niet gelezen heb in de reviews is dat je apparaten die ondersteund worden door deze TV via HDMI ook met afstandsbediening van de TV kan bedienen. Zo was ik zeer verrast dat ik mijn playstation 3 kan bedienen terwijl mijn logitech harmony 525 dat niet kan.

Helaas ondersteunt hij niet mijn Dreambox DM500HD

Af en toe zie ik een rare trilling in het beeld in de linkerhelft, minder dan een seconde. Ik wacht even af, als dit niet erger wordt is het geen probleem voor mij. Heb voor de zekerheid de garantie uitgebreid naar 5 jaar. (kosten 49 euro)

Stef1972 12-12-2010
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Deze TV bijna 4 maanden in bezit.
Een paar weken na aankoop is er een onderhoudsfirma lang geweest om het stof aan de binnenzijde van de glasplaat weg te halen.
Het resultaat hiervan was redelijk, doch 3 maanden verder blijkt de stofaanslag terug te komen.
Blijkbaar is er onvoldoende afdichting. Ontgoochelend!
De geluidskwaliteit is matig, maar dat is normaal bij zo'n dun scherm. Dus geluid versterkt via Denon AVR-1911 en Canton Movie CD 151. Super zo.
Soms is het beetje zoeken om bepaalde instellingen te wijzigen.
Vormgeving is mooi, doch kunnen de looks niet tippen aan de strakkere Sony NX700-reeks (ook met glasplaat)
Omwille van de ambilight toch voor Philips gekozen.
Ambilight is wel prachtig en zeker een meerwaarde.
Jammer van het stof dus; voor mij een reden om dit toestel te mijden... en omwille van het terugkerende probleem geef ik de lage score voor duurzaamheid...
Zijn er nog mensen met dit probleem? Stel me de vraag of alle toestellen ervan hebben...

nielsmarchal 07-12-2010

---------Update review 7-12-2010-----------
Inmiddels een paar ervaringen rijker, het scherm zelf is omgeruild. Tv bleef in een "loop" hangen. Hij startte op en vervolgens 2 a 3 seconden beeld en dan startte hij weer opnieuw op, dit bleef zich herhalen.
BCC hoofdkantoor 6 dagen terug gebeld en die zouden een monteur (via philips) regelen, nog nooit wat gehoord! Slechte service. Gezien ervaringen met "reparatie-trajecten" naar de BCC toegegaan waar de tv is aangekocht, na enig overleg mocht het paneel omgeruild voor een nieuwe! Goede service van de BCC Alkmaar. Nu weer blij dat ik een werkende tv heb, je investeerd veel geld en wilt uiteraard een werkend product. Vertrouwen in duurzaamheid flink gedaald, zal moeten blijken of dit cijfer weer omhoog kan.....

---------1e review, 5-10-2010--------------
tv gekocht bij BCC met actiekorting van Philips van 100 euro en een korting van bcc van 100 euro. dus uiteindelijk 1199 betaald. goeie prijs denk ik.

Instellen van de tv gaat heel makkelijk, alles wijst zichzelf.

geluid vindt ik verrassend goed voor LCD tv, ik gebruik voor standaar tv kijken niet de versterker. geluid vd tv is prima! Soundbar is m.i. dan ook wat overdreven.

Beeld is met analoog signaal niet super, maar de overgang naar digitaal ziggo laat groot verschil zien.
Top! (met nieuwe decoder van samsung/ziggo)

Blue ray BDP7500 is aangesloten en is echt haarscherp!
Wat een top beeld, met bv de avatar is het echt genieten!

Afstandsbediening is mooi vormgegeven, even wennen dat teletekst niet direct toegankelijk is, maar via extra druk op de knop. Wel goed dat alle pagina's er direct staan, niet meer zoeken :)

Updaten v.d. software gaat automatisch en werkt ook prima!

Een zeer blij man met een meer dan tevreden aankoop, een absolute aanrader. .

mdna 15-11-2010
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Gekocht bij Plasmavisie in Lunteren. Stond op voorraad en aansluiten maar. Perfecte gebruikershandleiding, werkelijk schitterend beeld, echt wennen aan de scherpte. Geluid via versterker, klinkt perfect, volodende HDMI aansluitingen voor UPC box, versterker en evt DVD/Blueray speler. Kortom zeer tevreden, je blijft kijken.....

Philips happy user 05-11-2010
Geschreven voor: Philips 37 PFL 8605 H/12

Mooi design,veel mogelijkheden(vooral met Jointspace zie ook http://jointspace.sourceforge.net/).
Verder een mooi product met zeer goed beeld en geluid.
Hd beeld is haar en haar scherp.